מזגן או מאוורר תקרה?

מזגנים ומאווררי תקרה משמשים שניהם כדי לשמור על חדר או חלל קריר ונוח, אך יש ביניהם הבדלים; הם פועלים בדרכים שונות ויש להם יתרונות וחסרונות ייחודיים משלהם.

עלויות

העולם כולו נמצא כיום בתקופה כלכלית קשה והמרכיב של עלויות רוחביות כמו למשל מחיר קניה, מחיר התקנה, מחיר שימוש ומחיר תחזוקה של כל מכשיר חשמלי מהותי בבית, הוא משהו שחשוב לקחת בחשבון כשמחליטים לרכוש מוצר.

מה ההבדל במחיר הקנייה בין מזגן למאוורר תקרה?

העלות ההתחלתית של מזגן גבוהה בהרבה מזו של מאוורר תקרה. אם פותחים אפליקציות של מחירי מוצרים אפשר להתרשם כבר ממבט ראשון שמחיר המאוורר הפשוט ביותר מתחיל ב-400 ₪, בעוד שמחיר מזגן פשוט מתחיל ב-1,400 ₪. מובן מאליו שהמחיר הסופי של כל אחד מהם נקבע לפי התכונות הטכנולוגיות שלו, העיצוב, הגודל ומגוון פיצ’רים נלווים.

מה הבדל במחיר ההתקנה בין מזגן למאוורר תקרה?

התקנת מזגן יכולה להיות יקרה יותר באופן משמעותי מאשר התקנת מאוורר תקרה. הסיבה היא שהתקנת מזגן כרוכה לעיתים בהכנות תשתית בקירות, כמו חציבה, התקנת נקודת חשמל, צנרת נכנסת ויוצאת ועוד. התקנת מאוורר תקרה היא פשוטה, והיא נעשית ללא הכנות מיוחדת. לכן העלויות נמוכות יותר.

מה ההבדל בעלויות השימוש בין מזגן למאוורר תקרה?

מזגן מקרר את האוויר בחדר על ידי סילוק החום והלחות. הוא עושה זאת באמצעות חומר קירור, שנועד לספוג חום מהאוויר. החום הזה מועבר החוצה ומשתחרר; זה מצריך פעולת מנוע שצורכת חשמל רב, בעיקר בקיץ.

מאווררי תקרה אינם מקררים את האוויר כמו מזגן, אלא מזרימים את האוויר בחדר, מה שיכול לסייע ביצירת זרימת אוויר קריר, ובכך לאזן את הטמפרטורה בחלל החדר. זה יכול לגרום לחדר להרגיש קריר יותר מבלי להוריד את הטמפרטורה בפועל, מה שחוסך אנרגיה וכסף בתשלום חשבונות חשמל. לא רק זאת, אלא שאם מחליטים להתקין בחדר מזגן, התקנה של מאוורר תקרה מייעלת את הקירור והחימום של החדר, ומוזילה את עלויות השימוש של המזגן.

כדאי לציין שכיום ניתן לרכוש מאווררי תקרה בעלי מנוע DC, שהוא חסכוני בכ-60% בצריכת החשמל, כך שהחסכון הוא כפול.

מה ההבדל בהוצאות התחזוקה השוטפת בין מזגן למאוורר תקרה?

זאת עובדה ידועה, שתחזוקה של מזגן, שכוללת ניקוי והחלפת פילטרים, הוספת גז, תחזוקת רכיבים וכד’, גוררת בעקבותיה עלויות כספיות לא מבוטלות. מאוורר תקרה, לעומת זאת, הוא פשוט וגאוני בעבודתו, כך שאין כמעט הוצאות תחזוקה אלא במקרים יוצאי דופן; ואם שומרים עליו נקי מאבק, הוא עובד באופן יעיל ובלי בעיות.

עיצוב וסגנון

לפני שמחליטים האם לרכוש מזגן או מאוורר תקרה, חשוב להתייחס לדרך בה הם אמורים להשתלב מבחינה עיצובית בחדר או בחלל בו מתכוונים להתקין אותם.

  1. מאווררי תקרה מגיעים במגוון רחב של עיצובים וסגנונות, ניתן למצוא אותם בעיצוב אורבני, מודרני או וינטאג’, עיצובי כנפיים מגוונים, שילובים יפהפיים בין חומרים, צבעים וטקסטורות, כך שהם יכולים להיות פריט עיצובי בכל חלל. חלק ממאווררי התקרה מגיעים עם גופי תאורה, דבר שיכול להוסיף אלמנט נוסף של פונקציונליות וסגנון לחדר. לעומת זאת, מזגנים הם בדרך כלל יחידות גדולות ומגושמות יותר, שלא נועדו להשתלב כאלמנט עיצובי בחדר.
  2. מאווררים ניתן להתקין במגוון מקומות כמו על התקרה או על הקיר, וניתן להשתמש בהם בכל חדר ומרחב בתוך הבית ומחוצה לו, במרפסת או בפרגולה. מזגנים, לעומת זאת,  מותקנים בדרך כלל במקום מסוים על קיר או חלון בחדר.
  3. ניתן לומר שבכל הנוגע לעיצוב וסגנון מאווררי תקרה מציעים יותר ורסטיליות, אפשרויות עיצוב ואלמנטים פונקציונליים נוספים מאשר מזגנים. ניתן להשתמש בהם בכל חדר בבית והם יכולים להשלים את האסתטיקה העיצובית הכוללת, בעוד שמזגנים אמנם יכולים להוות תוספת חשובה לנוחות של החדר, אך הם אינם אלמנט עיצובי.

 

איכות אוויר וסביבה

מעבר למצב הכלכלי הלא פשוט העולם מתמודד גם עם בעיות סביבתיות קשות כמו זיהום אוויר, שינויים אקלימיים ועוד. איך זה קשור לענייננו? 

באשר להיבט הסביבתי, מאווררי תקרה מודרניים רבים מתוכננים להיות חסכוניים באנרגיה וידידותיים לסביבה, מה שיכול לעזור להפחית את ההשפעה הסביבתית הכוללת של הבית. 

איכות האוויר הנפלט מפעולת המזגן היא פחותה מזו של מאוורר תקרה. מזגן למעשה ממחזר את האוויר הקיים בחדר באמצעות גוף חימום וגז, ומצד שני הוא פולט גזים פחמניים המזיקים לשכבת האוזון, בעוד שמאוורר תקרה רק מזרים את האוויר הקיים בחדר ואינו פולט גזים רעילים בכמות גדולה, אלא רק הכמות הקטנה הנפלטת כתוצאה משימוש בחשמל.

לסיכום

גם למזגנים וגם למאווררי התקרה יש את היתרונות והחסרונות שלהם, אבל הם נועדו לשרת מטרות שונות. מזגנים אמנם טובים יותר בקירור האוויר, אבל הם גם יקרים יותר להפעלה ולתחזוקה, ויכולים להיות רועשים ומפריעים. מאווררי תקרה, לעומת זאת, הם בחירה מצוינת עבור אנשים שרוצים לחסוך כסף ולקבל בית שקט, הם גם ידידותיים יותר לסביבה. הבחירה הטובה ביותר תהיה תלויה בצרכים וההעדפות הספציפיות שלך.

סוהו אייר - SOHO AIR

סוהו אייר - SOHO AIR

SOHO עיצוב ריהוט ותאורה, מובילים למעלה מ-20 שנה תפיסה עיצובית חדשנית ומלאת השראה בריהוט ותאורה עם ידע עשיר בעולם עיצוב הפנים והיכרות מעמיקה עם המגמות העיצוביות העדכניות ביותר.