כך מאוורר תקרה ישדרג לכם את חדר השינה

מאוורר תקרה בחדר השינה מסייע בזרימת אוויר פנימית טובה יותר. המאוורר יכול לקרר את החדר בעונות חמות ועוזר לווסת את האוויר החם שיוצא מהמזגן בעונות הקרות.

מאוורר תקרה בחדר השינה מסייע בזרימת אוויר פנימית טובה יותר. המאוורר יכול לקרר את החדר בעונות חמות ועוזר לווסת את האוויר החם שיוצא מהמזגן בעונות הקרות. בשני המקרים, מאווררי תקרה הם חסכוניים באנרגיה, ויכולים להפחית את עומס העבודה על המזגן, במידה ויש. הם גם צורכים פחות חשמל ממזגן ויכולים להקטין את חשבונות החשמל.

מאווררי תקרה נהדרים בחדרי שינה, במיוחד באקלים חם כמו אצלנו. לא רק כי הם, כמו שצויין, מספקים קירור זול יחסית, אלא משום שהם מונעים מאנשים להתקרר מדי. בדרך כלל אנשים מעדיפים לא לישון עם מזגן מאחר וידוע שעלולים להתקרר. אך זה לא קורה כאשר מפעילים בלילה את מאוורר התקרה:

  1. המאוורר רחוק יחסית מהמיטה.
  2. יש אפשרויות שונות לכמות הסיבובים ואפשר להפעיל אותו בלילה במתינות שתאפשר שקט, קירור נעים ולא תזיק מבחינה בריאותית.
  3. מאווררי תקרה אינם תופסים שטח רצפה וגם לא הרבה שטח תקרה.

חשוב להוסיף דבר קטן – בגלל זרימת האוויר של מאווררים לרוב הם גם ירחיקו חרקים מהחדר

כאשר מדובר בבחירת מאוורר תקרה לחדר שינה, גודלו צריך להיות פרופורציונלי למידות החדר ולשטח הפנוי בתקרה.

התקנת מאוורר תקרה נעשית בד”כ במרכז החדר, על מנת להבטיח פיזור אוויר מיטבי. אם מעוניינים במאווררי תקרה לחדר שינה קטן בשטח של עד 10 מ”ר, ניתן להסתפק במאוורר בקוטר של עד 48 אינץ’. בחדר בינוני ששטחו עד 15 מ”ר מומלץ להתקין מאוורר בקוטר 54 עד 60 אינץ’. חדר השינה ממש גדול, בשטח של  עד 30 מ”ר, כדאי להתקין מאוורר תקרה בקוטר 60 עד 90 אינץ’. בחלל גדול במיוחד מומלץ להתקין שני מאווררים. גודל המאוורר ביחס לגודל השטח יאפשר למאוורר לעשות את עבודתו בנאמנות וביעילות אופטימלית.

בעבר היה נהוג לחשוב שמאווררי תקרה בחדר שינה הם מיושנים אבל כיום בגלל האיכויות, האלגנטיות והעיצובים המגוונים של מאווררי תקרה הם הופכים יותר ויותר גם לפריט עיצובי שמאפשר לשדרג את עיצוב הפנים של חדר השינה.

בין אם זה מאוורר תקרה עץ עם תאורה או לא, בין אם הוא בצבע לבן קלאסי  כמו הדגם APOLO WHITE  או אם הוא שחור מדגם SHINOOK BLACK, וכד’ כל אחד מהדגמים המגוונים יכולים להוסיף למראה האסתטי של חדר השינה שלכם.

7 דברים שיש לקחת בחשבון כשרוצים לרכוש מאוורר תקרה לחדר השינה

  1. עֲלוּיות – מאווררי תקרה, ככלל, זולים יחסית לקנייה ולהתקנה, ואין צורך לשדרג את מערכת החשמל לקראת התקנתם. מאווררים הם גם זולים להפעלה ולא מעמיסים על חשבון החשמל השנתי.
  2. הַתקָנָה – מאווררי תקרה מודרניים לחדר שינה הם קלים יותר ממה שהיו בעבר, אך עדיין חייבים להיות מחוברים היטב לקופסת חיבור ממתכת (לא פלסטיק). לכן מומלץ לרכוש מאווררים בחנות שמספקת גם שירותי התקנה מקצועיים.
  3. אנרגיה – לכל מאוורר יש דרגה אנרגטית בדומה למוצרי חשמל אחרים. מומלץ לבדוק מה שונה בין סוגי המאווררים. לדוגמה מאוורר תקרה עץ עם תאורה, מאוורר בלי תאורה וכד’.
  4. גודל – מסיבות אסתטיות, עדיף לבחור מאוורר בפרופורציה לחדר השינה שמתאים לחלל התקרה הפנוי. בניגוד לאמונה הרווחת, גדול יותר אינו בהכרח טוב יותר כשמדובר במאווררי תקרה. גודל המאוורר או מספר הלהבים לא צריכים להיות השיקול הראשון או השני שלך בבחירת מאוורר; חוזק המנוע וגובה הלהב הם גורמים מרכזיים בכוח הקירור.
  5. סִגְנוֹן – בעקבות מגמות עיצוב מודרניות סגנונות המאווררים הפכו לפשוטים יותר, בעלי קו נקי יותר. זה לא אומר עיצוב משעמם! המאוורר הנכון יוסיף עניין ויזואלי לאזור שלעיתים קרובות נחשב מבחינה עיצובית למוזנח – התקרה. מאחר ומדובר בחדר השינה, המקום בו מגיעים על מנת להרפות אחרי יום עבודה עמוס ותוסס, מומלץ לבחון אפשרות שמאווררי תקרה לחדר השינה יהוו אלמנט מרגיע והרמוני.
  6. רמת רעש – כשקונים מקרר, מכונת כביסה וכן’ בדרך בודקים גם את רמת הרעש שהם מייצרים בעבודה. על אחת כמה וכמה יש לבדוק את רמת הרעש כאשר עומדים לרכוש מאוורר בכלל ומאוורר לחדר השינה בפרט. זאת מאחר והוא אמור פעמים רבות ללוות אתכם בזמן שינה. זמזום של מנוע מרעיש עלול להפריע לשינה טובה. כיום מאווררי התקרה הם איכותיים ושקטים, אך חשוב לבדוק.
  7. תחזוקה – אחרי שמתקינים את המאוורר חשוב מאוד לתחזק אותו כראוי. מאוורר נוטה לאסוף אבק על הלהבים, וזה עלול להתפשט בחדר מרגע שמדליקים את המאוורר. מאוורר נקי מאבק הוא הרבה יותר יעיל וחסכוני. כדאי לנקות את הלהבים בעזרת מטלית לחה או מברשת עדינה באופן קבוע מדי תקופה, על מנת ליהנות מזרימת אוויר טובה ונקיה בחדר השינה.
סוהו אייר - SOHO AIR

סוהו אייר - SOHO AIR

SOHO עיצוב ריהוט ותאורה, מובילים למעלה מ-20 שנה תפיסה עיצובית חדשנית ומלאת השראה בריהוט ותאורה עם ידע עשיר בעולם עיצוב הפנים והיכרות מעמיקה עם המגמות העיצוביות העדכניות ביותר.