איך לבחור מאוורר תקרה לחדר שינה?

עם מזג האוויר הישראלי החם, אין זה פלא שמאוורר תקרה הפך להיות פריט כמעט חובה בחדרי שינה. הסיבה העיקרית לכך, היא שמאוורר תקרה הוא כבר מזמן לא רק מאוורר; הוא גם מהווה פתרון עזר להורדת את הטמפרטורה בחדר ולהזרמת אוויר נקי. בנוסף, עם התפתחות הטכנולוגיה, המאווררים הפכו לשקטים ועוצמתיים יותר והפכו להיות פריט עיצובי בלתי נפרד מכל חלל בבית. בנוסף, מאוורר תקרה יכול להיות חסכוני יותר, שכן צריכת החשמל שלו תהיה לרוב נמוכה יותר באופן יחסי למזגן. כל אלו הם רק חלק מהסיבות שהביאו למגמת עלייה בשימוש במאווררי תקרה - בחללים שונים ככלל ובחדר השינה בפרט.

איך מתאימים את המאוורר הנכון לחדר השינה?

כדי לבחור את מאוורר התקרה הטוב ביותר לחדר השינה שלכם, עליכם לחשוב מהם הקריטריונים עליהם הכי חשוב לכם שמאוורר התקרה יענה, אשר יבטיחו לכם שהות נעימה ושינה שקטה בכל לילה. ריכזנו עבורכם מספר קריטריונים שיעזרו לכם להבין מהו הכיוון למאוורר המתאים לכם ביותר:

גובה התקרה והכנה בטיחותית של החלל

הנחת הבסיס העומדת בכל בחירת מאוורר תקרה, היא הבטיחות. כדי להבטיח את בטיחות ההתקנה שלו ופעילותו של המאוורר בטרם הוא מגיע במשלוח אליכם הביתה, בדקו שגובה התקרה בחלל המיועד הוא בין 2.5-3.2 מטר. לאחר שווידאתם שגובה התקרה שלכם נמצא בין הנתונים הללו, בדקו בכמה סנטימטרים יורד המאוורר מהתקרה. כדי לעמוד בתקן הבטיחות, הגובה שבין להבי המאוורר לרצפה, צריך להיות יותר מ 2.3 מטר. כמו כן, השטח הקרוב למאוורר צריך להיות ללא ארונות או חפצים שיכולים לבוא במגע עם הלהבים.

גודל המאוורר

הפרמטר הראשון והבסיסי בבחירת מאוורר תקרה, הוא הגודל הרצוי והמתאים לח חדרלל השינה שלכם. גודל המאוורר נמדד באינץ’. מאוורר תקרה קטן או גדול מדי לחלל עלול לפגוע באפקטיביות שלו.

  • מאווררי תקרה לחדרי שינה קטנים עד בינוניים: ישנם מאווררים לא מאוד גדולים, כמו למשל מאוורר התקרה מדגם OSTRO BLACK שקוטרו 48 אינץ’, אך הוא בעל מנוע עוצמתי ושקט, מה שהופך אותו לפתרון אוורור מעולה בחדרי שינה סטנדרטיים בגודל בינוני, עד כ- 12 מטר רבוע.

  • מאווררי תקרה לחדרי שינה גדולים: לחדרים בגודל מעל 12 מ”ר, כדאי להתאים מאווררי תקרה גדולים יותר, כמו למשל דגמים ALOHA או TWISTER, המגיעים ב 54 או 60 אינץ’.

בחירת העיצוב, הגימור וחומר הלהבים

לחומר הגלם ממנו עשויים להבי המאוורר, יש השפעה רבה גם על הנראות החזותית של המאוורר וגם על הפונקצוניאליות שלו. חומרי הגלם הנפוצים ביותר במאווררי תקרה הם עץ, כמו למשל דגמי NORTE, BALZA, BLACK המוסיפים אווירה חמימה, ביתית וטבעית, ופלסטיק (כמו למשל TORNADO), המוסיף נגיעה אלגנטית מודרנית. מעבר לחומרי הגלם, קיים הגימור – תוכלו לבחור בין גימור מבריק למט, ולשלב אוו בצורה שתתכתב עם עיצוב החדר. פרמטר נוסף ולא פחות חשוב, הוא צורת הלהבים: מכנפיים שטוחות, ישרות או מעוקלות, לכנפיים יש תפקיד חשוב הן בסירקולציית האוויר והן בטאצ’ העיצובי. בנוסף ללהבים, גוף המאוורר מגיע לרוב בצבעים לבן או שחור. כאשר ברוב הפעמים תעמוד בפניכם האופציה לשנות גם צבעו של גוף המאוורר וגם את הלהבים לפי טעמכם האישי והאפשרויות הקיימות.

בחירת מאוורר תקרה שקט

קריטריון חשוב לא פחות, יש שיגידו שהוא אפילו החשוב ביותר, הוא השקט שבפעילות המאוורר. מאוורר תקרה צריך להיות שקט, במיוחד אם מתכוונים להציב אותו בחדר השינה. רמת הדציבלים המקסימלית של מאווררי תקרה משתנה ממאוורר למאוורר, אך חשוב לזכור שגם בפעולת המאוורר הכי שקטה, עדיין תשמעו את תנועת האוויר הבוקעת מתזוזת הלהבים. אם אתם רוצים להבטיח אווירה שקטה ושלווה בחדר השינה, בחרו בכל אחד ממאווררי התקרה בעלי המנועים השקטים, כמו למשל המאווררים בדגמי SHINOOK, APOLO, EUROS, DIAMOND ועוד.

נוחות השליטה במאוורר

ככל שהשליטה בפעילות מאוורר התקרה תהיה קלה יותר, כך תשתפר חווית המשתמש מהמאוורר. רוב מאווררי התקרה המודרניים כוללים שלט רחוק שמספק נוחות מקסימאלית בהפעלת מהירותו, עוצמות שונות של וואט בגוף התאורה, גוון התאורה ועמעומה, כיוונון טיימר להדלקה וכיבוי ועוד. בידקו מהן תכונות השליטה הרצויות והחשובות לכם, לפני שאתם בוחרים את המאוורר התקרה הבא שלכם.

אחריות

אחד הדברים שחשוב לשים לב כשרוכשים מאוורר תקרה, הוא האחריות איתה הוא מגיע ומהם תנאיה וכן האם קיימת מדיניות החזרת מוצרים. מאוורר תקרה שנרכש בסוהו והותקן על ידי חשמלאי מוסמך מומלץ מטעם החברה, יקנה לכם אחריות מלאה לחמש שנים על המנוע. זאת אגב, למעט דגם טורנדו, המגיע עם אחריות לשנתיים. אחריות על ההתקנה עצמה היא מטעם המתקין. 

לסיכום

למאווררי תקרה ישנם לא מעט יתרונות: הם מספקים תנועת אוויר מושלמת, הם מתאימים לחללים רבים בבית ואפילו מחוצה לו, וכן הם חוסכים לא מעט עלויות חשמל, כך שכדאי לקחת זאת בחשבון כששוקלים קניית מאוורר תקרה. גם בחללים בהם כבר יש מזגן, תנועת המאוורר יכולה לפזר את האוויר באופן שווה וממושך, גם לאחר כיבוי המזגן, מה שגם מגביר את האפקטיביות של מיזוג החדר וגם חוסך באנרגיה.

בנוסף ליעילותם, להיותם חסכוניים בחשמל ולעובדה שהם שומרים על איכות הסביבה, הם מהווים פריט עיצובי אשר בהחלט מוסיף טאצ’ ייחודי בכל חלל בבית, ובחדר השינה במיוחד. אם אתם מעוניינים לרכוש מאוורר תקרה שקט, עוצמתי ויפהייפה לחדר השינה שלכם, או מזמינים אתכם לבדוק את קטלוג מאווררי התקרה לבית ולבחור את האחד שלכם, שיבטיח לכם שינה נעימה ושקטה, בכל שעה בלילה.

סוהו אייר - SOHO AIR

סוהו אייר - SOHO AIR

SOHO עיצוב ריהוט ותאורה, מובילים למעלה מ-20 שנה תפיסה עיצובית חדשנית ומלאת השראה בריהוט ותאורה עם ידע עשיר בעולם עיצוב הפנים והיכרות מעמיקה עם המגמות העיצוביות העדכניות ביותר.